Production value

Jag måste verkligen säga att ibland blir mina film lektioner så fantastisk intressanta och kunskapsfulla. Jag får en inblick hur det verkligen är att göra film. Vad jag ska tänka på och hur jag ska gå tillväga. Denna dag sprudlade med entuiasm när min kära lärare började med den andra tre timmars långa lektionen med tema rörliga kameran. Jag har fått lära mig att en kamera kan gå upp, ner, åt sidorna, fram och bak.

Jag har fått en viktig inlbick hur dyra olika stativ är, hur dom uppfanns, varför dom funkar som dom gör. När deras patent gick ut, när dom skönk med priserna, varför dom gjorde det.
Jag vet nu olika sett man kan använda en handkamera, till och med när den väger 15kg och varför det kan underlätta.
Jag inser betydelsen i Pruduction Value och att man kan faktiskt kräva saker av skådespelare -- Att man kan faktiskt säga åt dom att dom måste stanna på en viss punkt.

Jag har fått a space oddessy förklarad för mig själv än en gång. Fått förklarat hur zoomer funkar. Vissa är faktiskt änklare om man börja inzoomat, zoomar ut och sen spelar upp det baklänges i klipprumet för att sedan ge publiken PRODUCTION VALUE!


Kommentarer
Postat av: Den Andre

HAHAHAHAHAHAHAHAHA JAG DÖR!

2011-01-31 @ 11:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0