Gurkan

Jag läste en bra artikel i metro för några veckor sedan, handlade om att de vi verkligen hatar i samhället är; mimare. Vi alla vet att mimare inte är speciellt omtyckta, men jag började fundera på om jag verkligen hatade dom mest i världen.

Sen kom jag på det. Folket som tar ut gurkan från hamburgare.
Nu kanske ni tycket att jag överreagerar mycket i mitt påstående. Men denna gurka är mer än en ytterst liten Gurk bit som innehåller mestadels vatten och salt, om inte salt så syntetiskt salt. Som av någon konstig anledning är billigare än vanligt salt. Det är förmodligen billigare för det är gjort i ett land, som ja.. det är billigare aja hur som helst! Det är en symbol! En symbol som dom (gurbortplockarna) sliter i stycken, skrattar åt döden och trampar på den sakta men säkert till en plågsam, nej nej vänta lite,.Först tortyr i flera timmar. Sen en plågsam död.
Tillbaka till Symbolen, vad kan en ynka liten Mcdonalds gurka vara symbol för kanske ni undrar.


SYMBOL för alla människor som svälter! Tänk om vi skulle samla ihop all de gurkorna som slängs. Tänk hur många lyckliga människor som skulle kunna få dessa salt gurkor.


SYMBOL för att uppskatta det lilla i livet! tänk på den personen som lade gurkan där. Den personen har säkert en familj. Tänk på all den tiden den skulle få spendera med sin familj om den slapp lägga den lilla gurkan i den lilla cheeseburgaren. Njut av salt smaken i gurkan för guds skull, Tänk på barnen!


SYMBOL för den fria viljan, du har en fri vilja att låte den vara där bara för att visa att du, just du, bryr dig om din nästa person och låter gurkan vara kvar och värnar över denna ytterst lilla men godhjärtade symbol. tack för mig

Kommentarer
Postat av: Stor å liten

ahyeah, go petro!

2011-01-25 @ 11:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0