Drömm

Jag är med någon, det är en kille. Möjligen Andre, vi är syskon och har smugit in i ett tivoli. Landet är usa, men tivolit likna industriella England. Det är ett riktigt gammalt tivoli, så det finns inte överflöd med karuseller. Och mer av den billiga typen. Den sorten som ska lätt kunna skäppas vidare till en ny destination.

Men trots det så är grunden till tivolit stark. Tegelbyggnad sprider sig över stor yta omkring mig. Båsen med spel och annat är det viktigaste i tivolit. Men jag och min lillebror får inte spela. För vi är under arton.

Jag tar på mig ett par mörka solglasögon och lyckas konstigt nog lura personen i båset. trots att jag inte är mer än 12. Vi går med våra cyklar mer och mer in i Tivolit. Och märker inte vart våra fötter landar.

Plötsligt är det inte så mycket folk runtomkring oss. Lillebrors gestalten bredvid mig är borta. Två tjejer är bredvid mig. För mig är dom vuxna. Som ett barn ser upp på en äldre, och kan inte riktigt avgöra åldern. Dom har svart hår och ser vänliga ut. Varken fiende eller vän är våran relation. Det är ganska högt gräs nu och öde i tivolit. Jag ser bara några få människor lite här och var.

Byggnaden har ändrats från en mer solid till mer labyrintartad utseende. Stor äng och sen ser jag som pelare där folk springer runt omkring. Lätt att gömma sig. Men fortfarande är de det gamla tivoli båsen kvar. Det är nästan som en borggård fast med gräs.

Plötsligt tornar en utsikt upp framför mig. Det är en öppning i huset. Jag börjar fanatiskt fota. Det är Usa men vart vet jag inte. Men det är helt klart natt nu och en utsikt över en stor stad. Med hav runtomkring sig. Jag går längre och längre fram. Det är berg under mig i öppningen. Dom två tjejerna drar tillbaka mig. Tydligen är det ett stup under mig. Fast jag ser det inte med mina egna ögon.

Jag går omkring där med min kamera och ser plötsligt cykeln som min lillebrors gestalt hade. Den hör inte hit. En helikopter landar plötsligt nästan framför mig. Och militär snubbar snubblar ut, och tar mig där ifrån.

Jag har tydligen förvirrat mig till ett trasigt del av tivolit. Där spöken förvirrar människor att stanna kvar. Jag är med militären vid en liten bäck. och på andra sidan ser jag tivolit. Jag ser människor då och då gå omkring där. Det var militären själv som hade "råkat" döda alla de människorna. Och nu måste dom "Vakta" stället. Helt plötsligt hoppa ett spöke över till vår sida och sprang en bit på vägen för att putta till en militär och hoppa tillbaka.

Dom kände igen mig pga min kamera.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0