Livets Universitet och Metro

Jag läste, här kommer världens sämsta tidning upp på tal igen Metro! Herre jesus, när jag gör dessa långa meningar får jag aldrig ihop det på slutet. Det är en konst som jag icke än har erövrat och kommer nog inte kunna göra det framöver. Ibland undrar jag om jag skriver som Eddy Izzard pratar, men sen kommer jag på att han faktiskt har en röd tråd.

Iaf i Metro stod det någon gång det senaste halvåret om en ung man. Yngre än mig själv, som redan hade mer än ett egen företag och tänkte, med företagen igång, gå ut gymnasiet på två års tid. Inte nog att denna ambitiösa grabben måste missa, ja ett socialt liv, så har han inte bara i kanske fem år en utarbetad jobb plan. Utan han har tagit livet efter gymnasiet till en helt ny nivå. Han hade, hör trummvirveln, 18 år planerade. En så kallad livsplan, som var hemmlig för tillfället. Men vi kommer säkert märka hans drag när han är den rikaste mannen i Sverige.
Jag undrar varför en människa eller snarare ungdom (helt olika saker, du vet hormoner) tror att den kan veta vad den vill eller hur den vill spendera sitt liv i hela 18år.

Sen när jag funderade vidare på detta val, i nutid, blev jag nästan, och då understryker jag nästan, avundsjuk på honom. Trots hans kommande brist på något socialt liv i huvudtaget i 18år, har han iaf en plan. Jag kan upprepa min Norge plan/resa i sydamerika tusen gånger för mig själv. Men när det tar slut och jag tillslut inser att jag vet faktiskt inte vad jag vill göra alls. Eller ännu värre att jag vill bli någonting och upptäcker att jag har saktat mig själv ned med 7år som kunde vara 5år i utbildning och csn skulder. Bara för att jag inte pallade plugga. Vad ska jag göra då?


Kommer jag döma mig själv? Nej, inget i denna värld kan faktiskt stå emot erfarenhet. Och jag som många andra hopplösa poeter (dvs alkoliserade "livs njutare") går jag i världen universitet. Och jag dricker min halvfulla vinglas fyllt av eh va fan. Det jag egentligen vill säga att jag hatar skolsystemet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0