Rutiner

Trean åh detta ständiga panikartade diskussionsämne. Dess klängande armar vred om mig ordentligt idag när jag fick min billig men endå otroligt dyra studentmössa. Bara anblicken av de vita lådorna med den stilrena texten "STUDENT OF SCANDINAVIA" fick illamående att bubbla runt i magen. En lätt snurrande cirkel tonade upp i mitt huvud medans jag hetsigt skrev på ett papper min extremt fula signering..
Med mindre pretentiösa ord. Det kändes inte bra.

Vad har denna trean gett mig.

Först fick jag mitt schema som med noll tänke tid kändes 'as naaaajs och slappt'. För att sedan utvecklas till ett stort övertag över mitt liv.

Oh Petronella vad duktig du har varit som jobbat med proktiekt arbetet, lyckats bolla upp alla ämnen och på det filmer som ska klippas klart medans du mammigt håller koll på dina team medlemmar.
Nej det har inte funkat.
Varför, du har egentligen inte haft mycket och göra.
Nej kära undermedvetna person som ställer retoriska frågor. Mina rutiner har flugit iväg till en solstrand där den röker hash och stirrar på urflippade solnedgångar.

Mitt liv har raserat sakta men säkert. Inte till en gräns då jag har blivit deprimerad. Utan jag har mer levt som en deprimerad människa.
En mystiskt handikapp att uppenbarat i min hjärna som har stoppat alla produktiva aktiviteter.
Detta har gått så långt att jag i en månad har sovit i en halvbäddad säng. För att jag inte haft någon som helst viljekraft att bädda klart den. Vilket är mystiskt när mängden av tid brukar vara hyfsad låg när det gäller bädning av sängar.
Jag har omringat mig med halvfärdiga prokitekt som har sugit livskraften ur mig. Detta har resulterat till att min livs lust kommer ifrån snabbkaffe och hembakad kladdkaka med hasselnötter i. 

Nu är jag iaf tillbaka på ruta ett! Grabbar och Brudar, jag har en helbäddad säng. Hyffsad kontroll över mitt rum. Mer ikapp med mina studier. Och peppar peppar ta i trä, skönt omedveten om min framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0